SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI

Konkurs był przeznaczony dla uczestników wycieczki w Góry Świętokrzyskie czyli uczniów klas IV – V. W konkursie wzięło udział 7 uczniów. przyznano dwie nagrody:
w grupie czwartoklasistów nagrodę otrzymał
Brono Kostorz

w grupie piątoklasistów nagrodę otrzymała
Aleksandra Wylężek

Jedną z nagród w konkursie jest publikacja sprawozdania na stronie internetowej, co niniejszym czynimy.

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI Bruno Kostorz

Nasza wycieczka trwała trzy dni: od 20 do 22 maja 2019r. W tym czasie przeżyliśmy wiele pięknych chwil. Już po drodze zwiedzaliśmy Bajkową Krainę i Soria Moria w Pacanowie. Następnie przyjechaliśmy do naszego miejsca zakwaterowania w ośrodku „U Jana” w Rudkach. Po obiadokolacji graliśmy w piłkę i piekliśmy na ognisku pyszne kiełbaski…

Następnego dnia przybyliśmy do wioski Słowian, gdzie zwiedzaliśmy m.in. warsztat szewski i kowalski, a także spróbowaliśmy pyszności, które jedli Słowianie czyli podpłomyki i herbatę z pokrzyw. W drodze na Święty Krzyż podróżowaliśmy specjalną ciuchcią Bazylikę, Muzeum Przyrodnicze, Opatowskie Krzemionki. Największe wrażenie zrobiły na mnie znajdujące się w krypcie bazyliki zwłoki Jeremiego Michała Korybuta, złożone tam w 1553 roku.

Ostatniego dnia testowaliśmy super wynalazki w Centrum Leonarda Da Vinci, np. mogliśmy wypróbować odpowiednik współczesnej spirometrii. Ostatnią super atrakcjami była Jaskinia Raj i Centrum Neandertalczyka. Szczęśliwi i pełni wrażeni dojechaliśmy do Rudy Śląskiej.