"Każdy koniec jest początkiem czegoś nowego" Życzymy wam powodzenia!!

WAKACJE - jeszcze tylko chwila, podziękować, pożegnać się, odebrać świadectwo....i już!!!

Tradycyjnie klasy III uczestniczyły w zajęciach "Pstryczek-elektryczek" przygotowanych przez uczniów Technikum. Serdecznie dziękujemy nauczycielom i uczniom ZSP nr 6 im M. Kopernika w Rudzie Śląskiej.

... Aby odetchnąć po egzaminach uczniowie pojechali na trzydniową wycieczkę do Sandomierza i okolic. I świetnie się bawili.

Każdy egzamin wzbudza wiele emocji, ale ten dla klas VIII jeszt szczególny, bo pierwszy i poważny...

Tradycyjnie uczniowie klasy VIII wzięli udział w międzyszkolnym Konkursie Ortograficznym. Naszą szkołę reprezentowała Maja Orłowska.

W tym roku przypada 80 rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim. Z taj okazji przyłączyliśmy się do akcji "Żonkile" organizowanej przez Muzeum Polin w Warszawie. Uczniowie wystąpili w żółtych elementach ubrania i wykonali papierowe żonkile - symbol pamięci o bohaterach powstania z 1943 roku. #ŁączyNasPamięć #AkcjaŻonkile

Klasy trzecie wybrały się na BAJTEL SZYCHTA do Sztolni Królowej Luizy. Było super!!

Dnia 23 marca uczniowie klas ósmych i siódmej razem z opiekunami: panią Edytą Więcławską, panią Ewa Pakosz i panem Kamilem Dropałą pojechali na wycieczkę do Oświęcimia. Wycieczka była ważną lekcją historii i empatii- zwiedzaliśmy Muzeum Auschwitz - Birkenau. KL Auschwitz był największym, nazistowskim obozem koncentracyjnym i od 1942 roku miejscem masowej zagłady Żydów. Około 1 100 000 istnień ludzkich poniosło śmierć w Auschwitz. W ciszy, zasłuchani w słowa pani przewodnik, przekroczyliśmy bramę z napisem: "Arbeit macht frei" ("Praca czyni wolnym"), Zobaczyliśmy miejsca pamięci: budynki, baraki, pozostałości pieców krematoryjnych, celę śmierci M Kolbego. Zapamiętamy słowa George Santayana: " KTO NIE PAMIĘTA HISTORII, SKAZANY JEST NA JEJ PONOWNE PRZEŻYCIE". Była to dla nas prawdziwa i przejmująco bolesna lekcja historii i człowieczeństwa.

Z okazji Dnia Liczby PI zgłębialiśmy tajemnice matematyki.

Wracamy do starych zwyczajów. Ponownie odwiedzili nas muzycy z koncertem. Tym razem przybliżyli nam instrumenty strunowe.

16 lutego miały miejsce grupowe rozgrywki Mistrzostw Rudy Śląskiej w Mini Koszykówce Dziewcząt. Nasza drużyna rozegrała 2 mecze z SP 24 i SP 15. Ostatecznie po bardzo dobrej grze zajęliśmy III miejsce. Gratulujemy!!!

"W ostatnim czasie nasza szkoła miała przyjemność gościć Pana Bronisława Wątrobę - fraszkopisarza, animatora kultury oraz śląskiego gawędziarza. Klasy 3 oraz 4 zapoznały się podczas zajęć z opowiastkami oraz legendami z cyklu "Bojki śląskie". W szkole dostępna jest również wystawa Pana Bronisława Wątroby poświęcona latarnią morskim z narracją tekstową po śląsku. Wystawa ta jest elementem cyklu wystaw "Festiwalu Jynzyka Ślonskiego".

Uczniowie klasy 4a na kółku języka polskiego, pod opieką pani Ewy Pakosz, przygotowali przedstawienie dla uczniów klasy 1-3 naszej szkoły pod tytułem „ Rzepka”. Inspiracją był wiersz Juliana Tuwima. Nasi aktorzy z fantazją zagrali swoje role. Na uwagę zasługiwały również piękne stroje.

Jak na zimę przystało - jedziemy na lodowisko. Super zabawa, dużo ruchu i śmiechu.

Tradycyjnie, choć z pandemiczną przerwą, nasi uczniowie z wielkimi sukcesami wzięli udział w Miejskim Konkursie na Szopki Bożonarodzeniowe. Sami zobaczcie ich dzieła.

To był powrót do przeszłości ... i to podwójny. Jasełka przygotowane przez klasę piątą przeniosły nas do wydarzeń sprzed 2000 lat. Ale były też powrotem do naszej szkolnej tradycji sprzed 3 lat. Okres pandemii i nauki zdalnej uniemożliwił nam takie spotkania. Dla uczniów klas I - III był to pierwszy taki spektakl. Oby już tak pozostało.

6 grudnia na rynku w Nowym Bytomiu miał miejsce Charytatywny bieg mikołajów. Nie mogło nas tam zabraknąć. Dzielna 15-osobowa reprezentacja naszej szkoły mimo deszczu wzięła udział w tym wydarzeniu. Pobiegliśmy z uśmiechem na ustach i dołożyliśmy od siebiecegiełkę dla Olafa. Ze sportowym pozdrowieniem!!!

6 grudnia klasy 1a, 2a, 2b wybrały się na wycieczkę pełną niespodzianek. Najpierw wizyta w Kopalni Wieliczka gdzie w podziemiach czekał na nich nie kto inny, ale sam św. Mikołaj. A następnie wielka atrakcja w Fabryce Bombek, gdzie każde dziecko mogło samo ozdobić własną szklaną bombkę i zabrać do domu. Było świątecznie, tajemniczo i radośnie. Zobaczcie sami.

Kończąc akcję pomocy dla Schroniska Fauna w Rudzie Śląskiej klasa IV odwiedziła zwierzaki. Dzieci miały okazję bliżej zapoznać się z atmosferą tego miejsca. I było dużo przytulania.

Klasa 4a zamiast lekcji przyrody online wybrała się do Ogrodu Botanicznego, by podczas zajęć poznać bliżej tajemnice lasu.

Zamiast lekcji w-f online bawimy się w parku trampolin. Możecie nam pozazdrościć.

Jesień w pełni, a my podążamy do Opola na spotkanie z piosenką, historią miasta i Odrą...

Dnia 06.10. uczniowie klasy 8a pod opieką wychowawcy, p.Ewy Pakosz, mieli okazję poznać historię zabytkowej kolonii robotniczej Ficinus, znajdującej się w Wirku na ulicy Kubiny. Naszym przewodnikiem była pani bibliotekarka z Biblioteki Ficinus. Zaczęliśmy wycieczkę od poznania historii kościoła ewangelicko- augsburskiego Odkupiciela. Następnie zobaczyliśmy zabytkowe osiedle robotnicze, które powstało w latach 1860-1867 dla pracowników kopalni Gottessegen i dom dla uchodźców. Wycieczkę zakończyliśmy zwiedzając ekspozycję W śląskiej kuchni. Mieliśmy też okazję poznać biblioteczne zasoby w dziale dziecięcym i w bibliotece dla dorosłych.

Wycieczka do Żarek - zwiedzanie Starego Młyna wystawa interaktywna i multimedialna - warsztaty w Izbie Regionalnej - robimy makramowe ludziki - warsztaty w restauracji Przystań - robimy i jemy zrobioną przez siebie pizzę - krótki pobyt w Sanktuarium MB Leśniowskiej

Klasa 4a świętowała Dzień chłopca na sportowo czyli na zabawie przy kręglach.

Każdy wie jak ważna jest kropka. Dlatego należy jej się własne święto.

Nasze pierwszaki miały okazję poznać zwyczaje alpak z kochłowickiej hodowli. Wszyscy mieliśmy świetną zabawę, a alpaki pełne brzuchy.

W tym trudnym dla nas czasie łapiemy każdą okazję, by się spotkać i wspólnie bawić. Klasa IIa gra w podchody.

Dbamy o swoją sprawność fizyczną - to bardzo ważne.

To wyjątkowy dzień szczególnie dla Pierwszaków. Witamy Was w szkolnej społeczności "Siódemki" i życzymy POWODZENIA.