GALERIA

Szczęśliwej drogi, już czas... Tak żegnaliśmy Absolwentów 2022.

Tym razem w trochę "spartańskich warunkach" przyszło nam kończyć rok szkolny. Bez względu na wszystko, wielu uczniów klas starszych zasłużyło na wyróżnienie a młodsi uczniowie cieszyli się z dyplomów ukończenia kolejnych klas. A teraz.... NA WAKACJE!!

Dnia 31 maja 2022r nasza szkoła wzięła udział w II EDYCJI KONFERENCJI NAUKOWEJ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY "Żeby żyć bezpiecznie i mieszkać wygodnie". Organizatorem konferencji był Wydział Górnictwa, Inżynierii, Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej oraz Wydział Architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Naszą szkołę (jedyną z Rudy Śląskiej) reprezentowała klasa VII a. Prezentację pt. "Bezpieczna szkoła" przygotował zespół w składzie: Paweł Szolc, Marta Wałach, Urszula Zieleźnik, Nadia Kompała i Ryszard Świtała pod opieką p. Ewy Pakosz. Na konferencji projekt zaprezentował Paweł Szolc. W ciągu 5 min. przedstawił wyniki i rezultaty projektu naukowego, jakim była "Bezpieczna szkoła". Udział w Konferencji dostarczył nam wielu wrażeń.

Nie tylko nauka z książki, ale także dbałość o sprawność fizyczną - to ważne dla każdego ucznia. I zmierzyły się klasy młodsze w konkurencjach sprawnościowych.

Piękno gór, przyrody i radość bycia razem - oto recepta na udaną wycieczkę.

Klasa VIIIb wybrała się w podróż do przeszłości - nie tak odległej, bo w czasy PRL-u. To była przednia zabawa i nauka...

Trudne to dzi, chociaż niecierpliwie ich oczekiwaliśmy...

Kilka fotek z Mini Zielonej Szkoły Dzień 1

W ramach tygodnia zdrowia na jeden dzień uwolniliśmy się od plecaków. Nie, nie od książek. Te trzeba było przynieść ... Tylko INACZEJ. Pomysłowość bez granic!!!

Zdrowie ma różne twarze. Klasa III przygotowała zdrowe śniadanie. SMACZNEGO

Klasa V w ramach lekcji muzyki samodzielnie budowała instrumenty strunowe. Świetna zabawa i praktyczne utrwalenie wiadomości o budowie tych instrumentów. Warto zobaczyć!! Wspaniałe.

Karnawał to najlepszy czas na tańce - przebierańce.

Klasa czwarta poznawała zasady bezpiecznego korzystania z Internetu. Tak przedstawiły zasady w graficzny sposób.

ŻYCZLIWI to nasze drugie imięm dlatego tydzień życzliwości tylko przypomniał nam o wzajemnych dobrych relacjach. Mogliśmy też, inaczej niż zwykle, dzielić się serdecznością, dobrocią i życzliwością.

Piękna nasza Biało-Czerwona... W świątecznym nastroju zrobiło się w naszej szkole patriotycznie. Barwami i wspólnym śpiewem Hymnu uczciliśmy Święto Niepodległości

Klasa VIIIa pojechała "odwiedzić" Jana Matejkę i Kraków. Mimo jesieni pogoda nam dopisała. A resztę zobaczcie...

W szkole powstał kącik patriotyczno - historyczny "40 LAT PO STANIE WOJENNYM".Kącik powstał przy współpracy nauczycieli i uczniów klas VIIIa i VIIIb.

Podsumowanie konkursu "Śladami dawnych granic"

Rok 2021 to Rok Norwidowski Z rzeczy świata tego zostaną tylko dwie, Dwie tylko: poezja i dobroć… i więcej nic… [C.K. Norwid, Do Bronisława Z.] W roku 2020 Sejm podjął uchwałę ustanawiającą 2021 Rokiem Cypriana Kamila Norwida: „Twórczy wkład Norwida w nowoczesną polską literaturę, a szerzej w polską kulturę, jest ogromny, na wielu polach decydujący. W uznaniu zasług dla polskiej sztuki, dla polskiego życia umysłowego i polskiej kultury, w dwustulecie jego urodzin, Sejm Rzeczypospolitej ogłasza rok 2021 Rokiem Cypriana Norwida”. 21 września 2021 roku minęło dwieście lat od urodzin Cypriana Kamila Norwida. Z tej okazji uczniowie klas ósmych, siódmych i szóstej naszej szkoły na lekcjach języka polskiego poznali sylwetkę wybitnego poety i jego twórczość. Norwid nie tylko był poetą, ale również pisarzem, dramaturgiem, eseistą, felietonistą, epistolografem, a także znakomitym grafikiem, rytownikiem, akwaforcistą, malarzem i rzeźbiarzem. Był „poetą człowieczeństwa” i „poetą smutku”. Na lekcji j .polskiego uczniowie, upamiętniając postać poety, pod opieką pań polonistek wykonali gazetki w swoich salach lekcyjnych.

6 października uczniowie klas 1-3 odwiedzili Fundację Integracji i Kreatywności "AKUKU". Było wesoło, twórczo i smacznie! Zdążyliśmy przed deszczem i świetnie bawiliśmy się na świeżym powietrzu. Zwierzątka były prześliczne. Aktywnie i kreatywnie spędziliśmy wspólne chwile. W trakcie warsztatów wykonaliśmy przepiękne ziemniaczane stworki,a upieczone ziemniaki w ognisku smakowały rewelacyjnie!

Dużo zabawy, zdrowego ruchu i uśmiechu. Właśnie tak klasa VIII b obchodziła Dzień Chłopca i Dziewczynki. Satysfakcja - gwarantowana.

KROPKA? ważna sprawa i w czytaniu i w pisaniu i w mnożeniu i ubieraniu...

Powitaliśmy najmłodszych kolegów i koleżanki. Miny poważne i gotowi do pracy. Ale heca!!!

WRESZCIE!! Wyczekiwana od dwóch lat wycieczka!!! Klasy VIIIb, VIIa, VIIb wybrały się do Żywca. Udała nam się wycieczka. Było dużo śmiechu, zabawy i wiedzy...